Neptunusz , uránusz, plútó > Csillagászat - wyw.hu

Tartalom:
Talált weboldalak ebben a kategóriában: Neptunusz , uránusz, plútó > 7 weboldal. Kategória leírása: A Neptunuszt az Uránusz mozgásából levezethető perturbációk alapján Johann Galle fedezte fel 1846-ban, Urbain Le Verrier számításai alapján. A számításokat tőle függetlenül John Couch Adams is elvégezte, de azok csak később kerültek nyilvánosságra.

csillagaszat.wyw.hu Rendezés: Találatok szerint | Értékelés | Névsor szerint

A Naprendszer nyolcadik bolygója

astro.elte.hu
Voyager eredmények

49528 km-es átmérôjével a Neptunusz a legkisebb gázbolygó a Naprendszerben. Térfogata 60-szorosa a Földének. A négy gázbolygó közül a legnagyobb a sűrűsége, 1.64-szerese a víz sűrűségének.

urtud.blogspot.com
A Neptunusz felfedezése

Az Uránusz felfedezése után észrevették, hogy a bolygó pályája nincs összhangban az bolygómozgások elmélete által megjósolttal. A bolygónak az elmélettől eltérő viselkedését azzal magyarázták, hogy van még egy naprendszerbeli bolygó, melynek gravitációs hatása megzavarja az Uránusz mozgását. Egymástól függetlenül Adams és Le Verrier égi mechanikai számításokkal megjósolták a zavaró bolygó helyzetét; számításaik alapján a Neptunuszt 1846. szeptember 23-án Galle és d'Arrest fedezte fel.

www.geographic.hu
a kék óriásbolygó

A Neptunusz a legkülső óriásbolygó naprendszerünkben, a nyolcadik bolygó a Naptól. Kékes színe miatt Neptunuszról, a tengerek római istenéről nevezték el, jele is az isten háromágú szigonyát jelképezi. A bolygót, amely sok milliárd évvel ezelőtt egy ütközés során majdnem megsemmisült, 1846-ban fedezték fel.

www.astronet.hu
Melegebb sarkvidék
http://hirek.csillagaszat.hu/neptunusz/20070918_a_neptunusz_meleg_deli_polus ...

Egy nemzetközi csillagászcsoport elkészítette a távoli bolygó déli féltekéjének első hőtérképét, amelyen jól látszik a meleg déli pólus, ami ezáltal kedvező lehetőséget biztosít a metán kiszökésére az atmoszféra mélyebb rétegeiből. Glenn Orton, a kutatócsoport vezetője szerint a Neptunusz déli pólusán olyan magas a hőmérséklet, hogy a felsőlégkörben egyébként fagyott állapotú metán képes kiszabadulni a légkörből, ami így választ ad arra a régóta megoldatlan problémára is, hogy mi a forrása a bolygó sztratoszférájában megfigyelhető metánbőségnek.

hirek.csillagaszat.hu
Neptunusz

A Neptunusz a Naptól számítva a nyolcadik, legkülső, bolygó a Naprendszerben. A negyedik legnagyobb átmérőjű, és a harmadik legnagyobb tömegű, de a legkisebb méretű óriásbolygó. Színe miatt Neptunusról, a tengerek római istenéről nevezték el. Jele az isten háromágú szigonyát jelképezi (Unicode: ♆). Holdjai közül a két ismertebb a Nereida és a Triton. Sok milliárd évvel ezelőtt egy ütközés során majdnem megsemmisült a bolygó.

hu.wikipedia.org
Halványodnak a gyűrűívek

Az újabb földi megfigyelések alapján a Voyager-2 felvételei óta jelentősen halványodtak a Neptunusz gyűrűrendszerében lévő ívek. A Voyager-2 1989-ben örökítette meg a Neptunusz vékony és poros gyűrűit. Ekkor a legkülső, Adams-gyűrűben négy sűrű ív mutatkozott, amelyeket közeli holdak gravitációs zavarai kelthettek.

www.solar-system.comze.com
Oldal leírása
csillagaszat.wyw.hu: Csillagászat katalógus. Csillagászattal, csillagászokkal foglalkozó tematikus gyűjtemény.
Gyűjteményünkben 315 válogatott csillagászat témakörhöz kapcsolódó link közül válszthatsz!
Szponzorált linkek