Fekete lyuk csillag, fekete lyuk titka > Csillagászat - wyw.hu

Tartalom:
Talált weboldalak ebben a kategóriában: Fekete lyuk csillag, fekete lyuk titka > 15 weboldal. Kategória leírása: A fekete lyuk olyan égitest, amelynek a felszínén a szökési sebesség eléri vagy meghaladja a fénysebesség értékét.

csillagaszat.wyw.hu Rendezés: Találatok szerint | Értékelés | Névsor szerint

Fekete lyuk

A fekete lyukak létezése mind elméletileg, mind csillagászati megfigyelésekkel jól alátámasztott (például Chandra űrtávcső). A lyuk elnevezés alatt nem a szokásos értelemben vett lyukat kell érteni, inkább a világűr egy részét, ami mindent elnyel, és ahonnan semmi nem tud visszatérni.

hu.wikipedia.org
Vándorló fekete lyuk

Egy fekete lyukat és egy körülötte keringő, nehéz elemekben szokatlanul gazdag csillagot vizsgáltak a Tejútrendszert övező gömb alakú térrészben.

www.origo.hu
galaxisok közepén

A Hubble ûrtávcsô és a földi óriásteleszkópok segítségével egyre több galaxis magjában sikerült kimutatni hatalmas tömegû fekete lyukak létét. 2001 márciusáig 37 ilyen csillagrendszer ismeretes (1. táblázat).

astro.u-szeged.hu
fekete buborék?

A két kutató új feltételezése szerint az összeomló csillag anyaga nem zuhan befelé a végtelenségig, hanem az eseményhorizontnál megáll, mert akkor belül olyan erõsen meggörbült téridõvel alakul ki vákuum, hogy annak a nyomása ellensúlyozza a befelé ható erõt.

web.interware.hu
az univerzum legfélelmetesebb objektumai
http://www.mythologic.hu/digitalcity/news.jsp?men=AAAAFZMU&fmn=AAAAFZMP&hir= ...

A fekete lyukak az univerzum legfélelmetesebb objektumai. Mindent bekebeleznek ami az útjukba kerül. Az elmúlt években azonban repedések keletkeztek a hagyományos elméleten. A kutatók az univerzum jobb megértéséért folytatott verseny során rádöbbentek, hogy a fekete lyuk nem is olyan fekete, és talán nem is lyuk.

www.mythologic.hu
Abydos Gate - Csillagkapu

A szingularitásban az anyag kiterjedése a nullához, sűrűsége a végtelenhez közelít. Egy ilyen állapot az ember számára nem fogható fel.

www.csillagkapu.hu
Fekete lyukakról

A fekete lyukak a téridő azon tartományai, amelyekbe anyag és sugárzás csak belehullhat, de kijönni semmi sem képes. Még elektromágneses sugárzás, így a fény sem hagyhatja el a fekete lyukat, innét ered a neve.

www.supernova.hu
beszippanthatja a Földet
http://tudomany.ma.hu/tart/cikk/h/0/20588/1/tudomany/A_svajci_fekete_lyuk_be ...

Az elmélet szerint az egyes részecskék annak megfelelően vesznek fel egy meghatározott tömeget, hogy a Higgs-bozon miként hat rájuk.

tudomany.ma.hu
megoldották a kozmikus tyúk-tojás problémát
http://www.origo.hu/tudomany/vilagur/20090107-kozponti-fekete-lyukak-a-galax ...

Új megfigyelések alapján végre eldőlni látszik a galaxisok evolúciójának egyik legnagyobb kérdése: eszerint a centrumukban lévő, úgynevezett szupernagytömegű fekete lyukak alakultak ki elsőként, és csak ezt követően jött létre az ezeket körülvevő központi tartomány.

www.origo.hu
Születés

Csillagászok egy fekete lyuk születését kapták lencsevégre. Ez volt az első eset, hogy észlelték egy rendkívül rövid ideig tartó gammasugár-kitörés optikai mását.

www.sg.hu
Fizikai Szemle honlap

A fekete lyuk a téridő olyan tartománya, amelyik nem tud a szokásos módon kommunikálni a külső univerzummal. Kívülről részecskék bejuthatnak, de a lyukban olyan erős a gravitációs tér, hogy belülről semmi nem kerül ki. Mivel fény sem jöhet ki, kívülről a lyuk nem látható, egy fekete hézag az űrben. A tartomány határa a fekete lyuk felülete, amit eseményhorizontnak neveznek.

www.kfki.hu
Szenzációs felfedezés

Egy új eljárás keretében hamarosan lehetőség nyílhat arra, hogy lefényképezzék a (nevéhez méltóan minden sugárzást elnyelő) fekete lyuk nevű égi jelenséget.

ma.hu
egy fényéven belül

A nagy galaxisok központjában helyet foglaló nagy tömegű fekete lyukak léte és az összeolvadás galaxisképződésben feltételezett fontos szerepe együttesen azt sugallják, hogy ilyen objektumoknak párban is gyakran kell előfordulniuk.

index.hu
már a galaxisok előtt léteztek

Amerikai tudósok szerint a mindent elnyelő fekete lyukak, amelyek a galaxisok középpontjában vannak, korábban alakultak ki mint maguk a galaxisok.

www.geographic.hu
Talán megvan, mire szolgálnak...
http://tudomany.ma.hu/tart/cikk/h/0/4628/1/tudomany/Antianyag_forrasai_a_par ...

Az Ősrobbanás során igen nagy mennyiségben keletkezhettek kis méretű fekete lyukak, melyek a Tejútrendszer központi vidékein rejtőzködhetnek – mindmáig felfedezetlenül.

tudomany.ma.hu
Oldal leírása
csillagaszat.wyw.hu: Csillagászat katalógus. Csillagászattal, csillagászokkal foglalkozó tematikus gyűjtemény.
Gyűjteményünkben 315 válogatott csillagászat témakörhöz kapcsolódó link közül válszthatsz!
Szponzorált linkek