Amatőr csillagászok, szakcsillagászok, csillagászok > Johannes Kepler, nagy csillagászok > Csillagászat - wyw.hu

Tartalom:
Talált weboldalak ebben a kategóriában: Amatőr csillagászok, szakcsillagászok, csillagászok > Johannes Kepler, nagy csillagászok > 6 weboldal. Kategória leírása: Johannes Kepler (magyarul ismert Kepler János néven is, Weil der Stadt, Baden-Württemberg, Németország, 1571. december 27. – Regensburg, Bajorország, Németország, 1630. november 15.): német matematikus, csillagász és optikus volt.

csillagaszat.wyw.hu Rendezés: Találatok szerint | Értékelés | Névsor szerint

Johannes Kepler

Johannes Kepler (magyarul ismert Kepler János néven is, Weil der Stadt, Baden-Württemberg, Németország, 1571. december 27. – Regensburg, Bajorország, Németország, 1630. november 15.): német matematikus, csillagász és optikus volt, aki felfedezte a bolygómozgás törvényeit, amelyet róla Kepler-törvényeknek neveznek.

hu.wikipedia.org
A Kepler-törvények

A kéttest-probléma megoldása ennél általánosabb: ha az impulzusmomentum (c) nem nulla, a mozgás pályája az energiától (h) függően ellipszis, parabola vagy hiperbola lehet. A bolygók esetében az energia negatív, így a bolygók pályája ellipszis alakú (a perturbációktól eltekintve). Az üstökösök és az űrszondák azonban parabola és hiperbola alakú pályákon is mozoghatnak (pályájuk egyes szakaszain). A kéttest-probléma parabolikus megoldásának ismeretében tudta Newton helyesen értelmezni az üstökösök mozgását. Egy 1680-ban feltűnt, kivételesen nagy és fényes üstökösről kimutatta, hogy parabolapályán mozgott.

astro.elte.hu
Johannes Kepler - Wikidézet

Johannes Kepler (Weil der Stadt, Baden Württemberg, Németország, 1571. december 27. - Regensburg, Bajorország, Németország, 1630. november 15.): német matematikus, csillagász és optikus volt, aki felfedezte a bolygómozgás törvényeit, amelyet róla Kepler-törvényeknek neveznek.

hu.wikiquote.org
Johannes Kepler - Lexikon

Johannes Kepler (magyarul ismert Kepler János néven is, Weil der Stadt, Baden-Württemberg, Németország, 1571. december 27. - Regensburg, Bajorország, Németország, 1630. november 15.): német matematikus, csillagász és optikus volt, aki felfedezte a bolygómozgás törvényeit, amelyet róla Kepler-törvényeknek neveznekJohannes Kepler 1576. december 21-én született Weil der Stadtban a német szabad birodalmi városban (kb. szabad királyi város).

www.kislexikon.hu
Kepler-törvények

A Kepler-törvények néven nevezzük a bolygómozgások három törvényét, melyet Johannes Kepler német csillagász állapított meg.

hu.wikipedia.org
Kepler második törvénye

Hogyan változik a bolygó sebessége az ellipszispálya mentén? 1609-ben Johannes Kepler megválaszolta a kérdést a következő egyszerű törvény kimondásával.

www.walter-fendt.de
Oldal leírása
csillagaszat.wyw.hu: Csillagászat katalógus. Csillagászattal, csillagászokkal foglalkozó tematikus gyűjtemény.
Gyűjteményünkben 315 válogatott csillagászat témakörhöz kapcsolódó link közül válszthatsz!
Szponzorált linkek